Pages

Thursday, December 22, 2011

Hikayat 5 Tahun Lalu Sebagai . . .

Pustakawan @ Librarian @ Knowledge Exec. @ Information Exec. etc

Setelah 5 tahun berjuang (xde la berjuang sgt kot) didalam bidang yg unik ini, keluar lah aku sebagai produk yg berstamp kan UiTM (dihatiku..ngeee) dan dgn berlabelkan Library Science's (the 1st name of our faculty actly) graduate. Since 2006, this r my work experiance list:

-PKS (kataloger) at Maktab Perguruan Bahasa-bahasa Antarbangsa
-Freelance cataloguer with Bookfinder at KL City Library and SK Bandar Anggerik Shah Alam
- Library Exec. with ASTRO Media Library
-Knowledge Resource Exec. with CyberSecurity Malaysia
-Exec. Officer (Resource Centre) Labuan Offshore Financial Services Authority
- Library Exec with Cosmopoint Inter. College and Technology
- Pen. Pustakawan with Dewan Bahasa dan Pustaka

Semua senarai diatas adalah tidak termasuk segala kerja2 parttime yg lain yer.Such as kja kt pam minyak, fastfood restaurant n byk lagi.. :)

Question: Kenape berhenti keja kt tempat2 hebat2 tu?

Answer: Lain org lain pendapat dan pencarian.. Aku mmg xpernah rase selesa dgn setiap pencapaian aku..xde ape yg aku cari melainkan menjalani setiap hari-hari aku dengan keadan kerja yg aku suke dan menggembirekan...walaupun ianya perlu ditumpukan lebih 8 jam sehari. Janji setiap saat aku tak mengeluh dan aku sentiasa ikhlas melakukan segala tugas2 yg diberikan..tambahan pula aku selesa bekerja setanah dgn saudare-mare aku disemenanjung.. (betul ker?)

Terima kasih utk sekelian majikan~ Segale bakti yg ditaburkan di setiap tempat aku halalkan..Ecehhh!! (dlm hati~ siap ko!!!haha)

Setiap pengalaman itu adalah amat berharga bg aku.. dan kini walaupun bahasa Melayu SPM aku hanye 5C jer..tetapi mungkin aku ditempatkan disini utk lebih mendalami ilmu seperti yg dinyatakan tadi.

Zassssss!!


Si gAdIs Cik KeM :)

No comments:

Post a Comment