Pages

Sunday, January 8, 2012

Kesedihan Seorang Rakan

[Entri ini ada campuran bahasa Sarawak sama Sabah]

Hari tok merupakan hari kesedihan kawanku Nanim (atau nama sebenarnya Hanim Sara ). Nya bersedih kerana ayahnya kembali ke rahmatullah pagi tadik. Kebetulan ayahnya rakan sekerjaku, cuma ayahnya d KL..Kenal ka sama itu Majuni Plera~Arwah pernah menulis drama utk radio masa dulok2, especially d Kuching. Kasian sama nanim..nya sik sempat melihat wajah ayahnya..Jenazah sampey Kuching dr KL malam tok..nya madah terus di tanam malam tok juak.Flight's nanim dr Labuan pagi bisuk..udah la tu..Labuan-Miri-Kuching...lewat banar tu..Sebagai kawan..aku sedih juak sbb aku pernah merasa keadaan cam ya..cuma bezanya, aku smpat menjaga dan menatap utk kali terakhir wajah kesayangan aku tu..Nanim, ko baik-baik saja disana ooh...mun ada rezekiku kelak, sampey la aku di hadapan mata ko..ko jan sedih2 ya geng..

Aku doakan semoga roh ayahmu dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..InsyaAllah, aku sedekahkan bacaan buat ayahmu tu geng...


Si gAdIs Cik KeM :)

No comments:

Post a Comment